Menu Zavřeno

Nitro scooters XG10 ALLROAD MAXI včetně sedla

21 480  včetně DPH

Typ motoru 2-takt  71,5 ccm
Max.rychlost 65 – 68 km/h
Nosnost do 120 kg
Rychlosti 2
Pneu (ø) 11,5″ ca 28 cm
Odpružení dvojité přední
Hmotnost 27 kg

Není skladem

Max. nosnost 120 kg
Doporučené max.zatížení do 105 kg
Max. rychlost cca. 65 km/h
Max. rychlost úprava “Street Legal” nelze aplikovat u motorů nad 50 ccm
Počet rychlostí 2
Motor vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec
Zdvihový objem 71,5 ccm
Výkon motoru 2,2 kW
Výkon motoru úprava “Street Legal” nelze aplikovat u motorů nad 50 ccm
Karburátor sportovní s membránovým čerpadlem
Vzduchový filtr uzavřený
Palivo Natural 95 + syntetický 2T olej  (poměr 30:1)
Objem nádrže 1 litr
Dojezd 25-35 km
Startování ruční
Spojka automatická – odstředivá
Přední odpružení dvojité
Brzdy kotoučové (přední i zadní)
Pneumatiky 11,5” terénní CST
Přenos síly řemenová převodovka + řetěz
Skládací systém ano – patent ”P-DESIGN USA”
Řídítka široká, nastavitelná (typ BMX)
Barva černá, stříbrný stoupák
Odnímatelné sedlo ano – včetně koloběžky
Hmotnost (bez náplní) 27 kg
Rozměry (D x Š x V) 125 x 38 x 115 (52) cm
Rozměry krabice (D x Š x V) 119 x 44 x 50 cm
Záruka – spotřebitel 24 měsíců
Záruka – firma/podnikatel 12 měsíců

Náš názor na tento model:

  • nejsilnější a nejrychlejší motokoloběžka na trhu
  • ta pravá zábava díky 2-rychlostní převodovce a silnému 2-taktnímu motoru
  • vhodné pro zkušené znalce obdobných vozítek
  • není vhodné pro ty, co hledají koloběžku bez nutnosti seřízování převodovky a jejích komponent
  • oblíbené CST pneumatiky mohou i na nezpevněné cesty
  • možnost složení a převozu například v kufru auta
  • doporučujeme zakoupení sedla – zvýšení stability a bezpečnosti při jízdě
  • příslušenství jako zrcátka, přední blatník, olej lze přikoupit

Více o modelu Nitro scooters XG10 Allroad Maxi

Modely XG10 ALLROAD MAXI se vyznačují kombinací silného 2-taktního motoru o obsahu 71,5 cc a řemenové 2-rychlostní převodovky s manuálním řazením.

Obuto na velmi líbivé a funkční terénní pneumatiky CST o celkovém průměru 11,5″ (cca. 28 cm). Tato pneumatika je navržena pro možnost jízdy i mimo silnice.

Tento model je vybaven zamykáním pomocí klíče. Až po otočení klíčku můžete koloběžku nastartovat (ručně za táhlo). Pro vypnutí motoru pak otočíte klíčkem do polohy 0 – vypnuto.

Převodovka

Tato motorová koloběžka patří k nové generaci, která využívá patentovanou řemenovou převodovku P-Design s dvěmi rychlostmi. Řazení manuální – přepínací páčkou na řídítkách jako u horského kola.

Výhodou řemenové převodovky je nízká míra opotřebení a minimální nutnost údržby oproti starším “olejovým” typům převodovek.

Přenos síly na zadní kolo zajišťuje masivní řetěz, který je možné bez obtíží dopnout během několika vteřin. Koloběžka používá námi zvolený převod, který zajišťuje ideální využití výkonu motoru.

Řadí se manuálně – na levé straně řídítka je umístěna páčka pro ovládání zařazené rychlostí. Použití je stejné jako u horského kola při přehazování předního tácu. První rychlost slouží k rozjezdu, poté je nutné přeřadit na druhý stupeň. K jízdě využíváme především dvojku. Při opravdu prudkém stoupání můžeme přeřadit na jedničku.

Motor

Jedná se o nejsilnější 2-taktní motor o obsahu 71,5 cc použitelný pro benzínové koloběžky.

Pro usnadnění startování je na karburátoru gumová pumpička a páčka sytiče. Startování je pak otázkou několika málo vteřin. Nádrž má objem cca. 1,1 l. a lze na ní ujet okolo 20 – 35 km. Zde záleží na váze člověka, stylu jízdy a terénu.

Motor vyžaduje směs benzínu Natural 95 a syntetického (polosynt.) oleje pro 2taktní motory. Mísení je v poměru 1:25 a je nutné tento poměr důsledně dodržovat (vše důkladně popsáno v manuálu, který ke koloběžce obdržíte).


Dvojité přední odpružení

Tento model je vybaven nejnovější generací dvojitého předního odpružení, které sebou přináší dokonalejší a jistější tlumení na přední nápravě.

Důležité a zásadní vylepšení se týká vahadlového systému odpružení, které nově pracuje pomocí ložisek. Toto nové řešení nevyžaduje žádné dotahování jistících šroubů jako tomu bylo u starší generace.

Tuhost předních pružin lze nastavit dle potřeb uživatele (od měkkého chodu po tužší).


Brzdy & řídítka

Široká BMX řídítka jsou základním předpokladem pro lepší ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.

Pravou rukou pak ovládáme páčku plynu a přední brzdu (jako u motorek), levou rukou pak ovládáme zadní brzdu. Komu nevyhovuje tento systém páček převzatý z motocyklů, může si lanka prohodit a bude to jako na kole (pravá ruka ovládá zadní brzdu).

Současné modely nabízíme výhradně s kvalitními cyklobrzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklobrzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Pro zvýšení brzdného účinku jsou instalovány tvrdší sportovní destičky (mají delší životnost).

Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost použití originálních zpětných zrcátek Nitro scooters.

Ostatní

Tento model má obuté značkové 11,5″ pneumatiky CST s drapáky (nazýváme je ALLROAD). Pneu je určena na jízdy po asfaltu tak i mimo zpěvněné cesty.

Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Koloběžka se dá pak převážet například v kufru auta. U některých vozů je nutné sklopit jednu sedačku.

Technické inovace modelu XG10 Allroad MAXI:

  • zesílená konstrukce
  • dvojité přední odpružení s nastavením tuhosti
  • inovovaný skládací systém
  • inovovaná řemenová převodovka
  • brzdové kotouče se samochladícím efektem
  • sportovní brzdové páčky s integrovanými závity pro možnost instalace zpětných zrcátek
Originální příslušenství Nitro scootersK Vaší koloběžce si můžete doobjednat širokou škálu příslušenství a doplňků.Například 95 zákazníků ze 100 si přikupuje odnímatelné sedlo (při koupi s koloběžkou lze ušetřit 380 Kč). Jízda v posedu zvyšuje komfort a pocit bezpečí při manévrování. Je výškově nastavitelné a použitelné pro osoby do cca. 190 cm.

Doporučujeme kryt převodovky, který eliminuje možnost přeseknutí řemenu od odskočeného kamínku z vozovky a také chrání převodovku před nečistotami. Při objednávce krytu převodovky ho namontujeme na koloběžku.

Nedoporučujeme experimentovat a zakoupit si léty prověřený syntetický olej pro 2-taktní motory od firmy Shell. Pokud se rozhodnete pro koupi jiného oleje, pak se ujistěte, že splňuje předepsané specifikace. Zcela nepřípustný je např.olej pro 2-taktní motory M2T (a jiné oleje cenové kategorie do +/- 190 Kč / 1 litr).

Všechny koloběžky jsou před prodejem odborně seřízeny:

  • první start motoru a seřízení spalování (karburátoru)
  • kontrola správného napnutí řemenů převodovky
  • promazání řetězu a správné napnutí
  • seřízení chodu přední i zadní brzdy
  • kontrola předního odpružení
  • dofuk pneumatik na předepsané hodnoty
  • zajížděcí jízda
  • celková kontrola funkčnosti všech součástí

original web

 

Provoz na komunikacích

Koloběžka s pomocným motorem (tj.koloběžka, která je dodatečně osazena motorem a je možné jí provozovat i bez použití motoru odstrkováním) může být použita na komunikacích pokud vyhovuje vyhlášce MDČR č. 341/2014 Sb, příloha 12 (zařazeno do skupiny jízdní kola, tzn. provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ).

Aby směla taková koloběžka na komunikace, nesmí být její výkon vyšší jak 1kW a její max. rychlost nesmí přesáhnout 25 km/h.

Pokud máte zájem o koupi benzínové koloběžky, která vyhovuje dané vyhlášce, nabízíme odbornou úpravu Street legal. Ta spočívá v nastavení koloběžky na vyhláškou předepsané parametry. Tuto úpravu nelze nabídnout u motorů 71,5 ccm (Maxi). Vyhláška stanovuje, že max. objem motoru je 50 ccm.

Výňatek z vyhlášky č.341/2014Sb.,

Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb., Odstavec C, body 8 a 9:

C) Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků:

8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže

a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola podle bodu 1 a 2,

b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,

c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,

d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,

e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a

f) montáž pohonného systému – motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo, si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

9. Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola – tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako například koloběžky.