Max.nosnost | 100 kg |
Doporučené max.zatížení | do 85 kg |
Max.rychlost | 34 km/h |
Max.rychlost Super ECO mode | 25 km/h |
Max.výkon | 1000W |
Max.výkon Super ECO mode | cca. 500W |
Dojezd na 1 nabití (plný výkon) | do 13 km * |
Dojezd v Super ECO modu | do 22 km * |
Max.otáčky motoru | 3000 RPM |
Baterie | 3x12V 12Ah (432Wh) – olověné |
Indikace stavu baterií | ano – na LED panelu akcelerátoru |
Doba dobíjení | 6 – 8 hodin |
Nabíječka | ano – součástí koloběžky |
Přední/zadní LED světlo | ano |
Zadní brzdové světlo | ano |
Aktivace/vypínání klíčkem | ano |
Přední odpružení | ano – dvojité, nastavitelná tuhost pružení |
Zadní odpružení | ano, nastavitelná tuhost pružení |
Brzdy | kotoučové |
Pneumatiky | 10,5″ s terénním vzorkem, značka Kenda |
Řídítka | široká, výškově stavitelná (typ BMX) |
Skládací systém | ano – patent ”P-DESIGN USA” |
Odnímatelné sedlo | ano |
Barva | černá |
Hmotnost koloběžky vč.baterií | cca. 37 kg |
Hmotnost sady baterií | cca. 13,2 kg |
Rozměry (D x Š x V) | 120 x 29 x 113(47) cm |
Rozměry krabice (D x Š x V) | 117 x 33 x 49 cm |
Záruka – spotřebitel | 24 měsíců, 3-letá záruka na motor |
Záruka – firma, podnikatel | 12 měsíců |
* Poznámka | dojezd je ovlivněn váhou jezdce a profilem trasy |
Více o modelu: Nitro scooters XE1000 Plus
Nové dvojité přední odpružení – přispívá nesporně ke zvýšení bezpečné jízdy a zdolávání různých nerovností. U předních i zadních tlumičů je možné nastavit tuhost pružení
3 režimy výkonu – každý si najde své ideální nastavení výkonu a max.rychlosti koloběžky. Díky možnosti přepínání různých režimů může tuto koloběžku používat opravdu každý (dítě, náctiletí, dospělí i např.lidé v důchodovém věku)
Značkové obutí – naše firma si potrpí na ty nejlepší dostupné komponenty! Proto naše koloběžky používají výhradně značkové pneumatiky Kenda a CST. Od nekvalitních pneumatik jsme dávno ustoupili
Patentovaný set odnímatelného sedla – nový opravdu funkční systém uložení sedlové tyče (ta se při jízdě nijak nechvěje a nehýbe do stran). Pokud potřebujeme koloběžku zdvihnout uchopením tyče sedla je to možné, Předchozí systém neměl aretaci tyče
Zcela nový systém napínání řetězu – pouze u nás se nebudete trápit s častým seřizováním řetězu
Jedná se o 4. generaci historicky nejprodávanější koloběžky naší nabídky. Tento model můžeme doporučit pro jedince s hmotností do max. 100 kg. Pokud bude koloběžka jezdit i v kopcovitém terénu, pak osobám přes cca. 80 kg doporučeme vybírat ze silnějších modelů naší nabídky.
LED osvětlení
Všechny elektrické koloběžky jsou nabízeny s integrovaným předním a novým zadním LED světlem.
Vepředu svítí 7 velkých diod, vzadu pak diod šest. Při brzdění se stejně jako u motocyklu rozsvítí zadní brzdové světlo (všechny diody zdvojnásobí svou svítivost). Toto integrované osvětlení značně zvyšuje bezpečnost při jízdě.
Osvětlení je napájeno z baterií koloběžky, avšak díky technologii LED diod je spotřeba prakticky nulová. Osvětlení lze případně vypnout a funkční zůstane pouze brzdové světlo.
Baterie
Vybraný model koloběžky je dodáván s 36V 12Ah olověnou baterií s kapacitou 432Wh (sada obsahuje 3 ks 12V článků). Součástí dodávky je i kompaktní nabíječka. Nabijení trvá přibližně 4-8 hodin (dle stavu vybití baterie), nabíječka se zapojuje do běžné zásuvky.
Dojezd elektrické koloběžky ovlivňuje především kapacita baterie. Při využití originální baterie 12Ah (432Wh) se dojezd pohybuje do 20 km. Při koupi nové koloběžky si lze připlatit za tzv. Upgrade na baterie CSB mající kapacitu 15Ah (540Wh). Zde se pak dojezd pohybuje od 20 do 25 km. Nutno podotknout, že uživatelé okolo 100 kg s jízdou tzv. na plný plyn mohou očekávat i poloviční nájezd.
Dojezd koloběžky je ovlivněn kromě váhy jezdce také zvolenou trasou, správně nahuštěnými pneumatikami, okolní teplotou atd. Pokud potřebujete koloběžku s delším dojezdem, pak je nutné hledat v nabídce modelů s LiFePo4 bateriemi. Zde se dojezdy díky větší kapacitě baterií pohybují od cca. 38-65 km (dle zvoleného modelu).
Pneumatiky
Tento model nabízíme na značkových terénních 10,5″ pneumatikách od firmy Kenda, které používáme od samého začátku naší existence, tedy od roku 2007. Máme s nimi velmi dobré zkušenosti. Jakýkoliv pokus o náhradu neznačkovou pneumatikou dopadl špatně.
Pneumatiky Kenda opravdu dobře absorbují otřesy vozovky a díky malým drapákům se s koloběžkou dá nouzově vyjet i mimo silnici.
Akcelerátor a přepínání 3 režimů výkonu
Kapacitu baterií zobrazuje přehledný LED panel umístěný vedle akcelerátoru, který se nachází na pravé rukojeti.
3 barevné diody zobrazují aktuální stav baterií a díky tomu lze odhadnout jaký má koloběžka před sebou dojezd. Pro rozjezd pouze lehce otočíte rukojetí směrem k sobě a koloběžka se plynule dá do pohybu.
Jednou z předností XE1000 Plus je možnost volby mezi 3 jízdními režimy. Základní přepínání se provádí červeným tlačítkem umístěným na akcelerátoru. Stisknutím se aktivuje ekonomický režim (Eco). Výkon motoru se sníží na přibližně 800W. Díky tomuto úspornému režimu můžete šetřit baterie a ujedete delší trasu.
Je-li tlačítko vypnuté, koloběžka jede na plný výkon s maximální rychlostí okolo 32-34 km/h.
Třetí režim se nazývá Super Eco. Jeho aktivací (provádí se na řídící jednotce) dojde ke snížení výkonu na cca. 750W a maximální rychlost klesne na 23 – 25 km/h. Super Eco režim je vhodný pro začátečníky a děti či pro dosažení co nejdelšího dojezdu koloběžky na jedno nabití.
Inovované odpružení celé koloběžky
Tento model je vybaven jak předním tak zadním nastavitelným odpružením.
Významnou inovací je přidání druhého tlumiče do přední nápravy. Výsledkem je dokonalejší odpružení a navýšení bezpečnosti provozu koloběžky na nerovnostech či v lehčím terénu.
Důležité vylepšení se týká vahadlového systému odpružení, které pracuje pomocí ložisek. Toto inovativní řešení nevyžaduje žádné dotahování jistících šroubů jako tomu bylo u starších generací.
Starý systém se kupodivu dodnes objevuje na trhu – je levnější avšak velmi problematický (vyžaduje časté dotahování a efekt odpružení je sporadický).
Zadní kloubové odpružení je zajištěno dvěma mohutnými tlumiči s vyšší nosností oproti předchozím generacím. Výsledkem je maximální jízdní komfort.
Tuhost předních i zadních tlumičů lze nastavit dle potřeb uživatelů.
Inovací prošel i systém napínání řetězu. Nové řešení snižuje nutnost dotahování řetězu na minimum oproti starší verzi. Prodlužuje se tím i životnost řetězové sady.
Brzdy & řídítka
Široká BMX řídítka jsou základním předpokladem pro snadné ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.
Pravou rukou ovládáme akcelerátor a zároveň i páčku přední brzdy (stejně jako je to u motocyklů). Levou rukou ovládáme páčku zadní brzdy. Kdo je více zvyklý na systém umístění brzd jako na jízdním kole, rádi provedeme tuto úpravu zdarma (nutno uvést do Poznámky v objednávce).
Současné modely nabízíme již výhradně s kvalitními cyklobrzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklobrzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Pro zvýšení brzdného účinku jsou instalovány destičky tvrdší směsy.
Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost instalace originálních zpětných zrcátek, které značně přispívají k bezpečné jízdě.
Ostatní – odnímatelné sedlo, složení koloběžky …
Inovací prošlo i sedlo a jeho uchycení. Výsledkem je sofistikovaný systém, kdy se tyč sedla zasune do koloběžky a dojde k zaklapnutí do aretovacího systému. Sedlo se díky tomuto uchycení při jízdě ani nepohne. Pro vyjmutí sedlové tyče sešlápneme aretovací páku nohou a sedlo vyjmeme.
Doporučujeme použivání koloběžek s instalovaným sedlem. Jízda se sedlem zvyšuje komfort z jízdy a pocit bezpečí při manévrování. Je výškově nastavitelné a je použitelné i pro vyšší osoby.
Pro zvýšení bezpečnosti jízdy má každá naše koloběžka z výroby namontovaný zvoneček.
Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Toto vyžaduje pouhých pár vteřin. Koloběžku lze díky možnosti složení naložit do kufru auta a jednoduše transportovat.
Pro snadnější manipulaci s koloběžkou lze baterie jednoduše z koloběžky vyjmout. Jsou uloženy v textilním vaku a ke koloběžce je sada baterií připevněna jedním kabelem s konektorem.
Jako náhradní díl si můžete pak zakoupit externí nabíjecí kabel, který dovolí nabíjet sadu baterií mimo koloběžku.
Technické inovace řady XE1000 Plus:
- nové dvojité přední odpružení s vyšší nosností
- nový systém napínání řetězu
- nový systém uchycení sedlové tyče v koloběžce
- přední vahadlové odpružení uloženo v ložiskách
- řidicí jednotka s 3 režimy výkonu
- vylepšené trakční baterie pro delší dojezd a životnost
- nová kompaktní nabíječka
Koloběžky prochází předprodejním seřízením (neplatí při zaslání na dobírku):
- kontrola správného chodu/výkonu motoru
- kontrola funkčnosti akcelerátoru
- kontrola a promazání řetězu
- seřízení a kontrola brzdového systému
- kontrola správného tlaku pneumatik
- kontrola baterie a nabíječky
- celková kontrola všech součástí
Proč si vybrat naše koloběžky…:
- Kvalitní komponenty
– řídící jednotky poslední generace
– léty ověřené kvalitní baterie (LiFePO4, Li-Ion, SLA)
– kvalitní brzdiče of značek ZOOM, J.A.K., NUTT
– kvalitní motory se zárukou 36 měsíců
– robustní konstrukce
– moderní nabíječky atd. - Odborný servis
– máte-li jakékoli potíže náš odborný servis je Vám k dispozici
– nemáme jiné aktivity z čehož pramení naprostá profesionalita v oboru - Rychlé a jisté dodání
– až 90% výrobků vždy skladem
– zboží si můžete zakoupit na naší prodejně nebo na dobírku
– na prodejně najdete vždy někoik desítek seřízených kusů ke koupi - Možnost zakoupení jakéhokoliv náhradního dílu či doplňku
– naše firma má nejširší nabídku náhradních dílů v EU
– dlouhodobě až 95% dílů vždy skladem
– nejširší nabídka doplňků a příslušenství - Jistota záruky a servisu do dalších let
– jsme specialisté výhradně na motokoloběžky od r.2007 – budeme tu pro Vás i nadále
– nemusíte se obávat absence dílů či servisní podpory jako některé no-name značky
Našim koloběžkám věříme! Na motor od nás dostanete 3 letou záruku!
Originální příslušenství Nitro scooters
K Vaší koloběžce si můžete doobjednat širokou škálu příslušenství a doplňků. Mezi nejžádanější doplňky patří například sedlová sada, přední blatník, zpětná zrcátka, přilba či třeba olej na řetězy.
Provoz na komunikacích
Koloběžka s pomocným motorem (tj.koloběžka, která je dodatečně osazena motorem a je možné jí provozovat i bez použití motoru odstrkováním) může být použita na komunikacích pokud vyhovuje vyhlášce MDČR č. 341/2014 Sb, příloha 12 (zařazeno do skupiny jízdní kola, tzn. provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ). Aby směla koloběžka s pomocným motorem na komunikace, nesmí být její výkon vyšší jak 1kW a její max. rychlost nesmí přesáhnout 25 km/h.
Některé silnější modely umíme odborně upravit tak, aby koloběžka vyhovovala vyhlášce a bylo s ní možné jezdit za stejných podmínek jako na jízdním kole (tato úprava se u nás nazývá Street legal – legální pro ulice….). K takto upravené koloběžce obdrží každý zákazník od nás Potvrzení, že daná koloběžka je v souladu s vyhláškou 341/2014 Sb. a smí do provozu. Úpravu Street Legal umíme v současné chvíli nabídnout u modelů XE1000 Plus (LiFePo4), XE1200 Plus, Cruiser 1900 Plus (LiFePO4/Li-Ion). Modely X500 vyhovují vyhlášce již z výroby.
Nově připravujeme do nabídky model Cruiser 1200 Plus “SPZ”, který bude možné přihlásit do provozu jako motocykl (tzn. Technický průkaz, RZ, povinné ručení (velmi nízká pojistka). První technická kontrola po 6 letech od koupě a pak vždy po 4 letech. V současné době probíhá schvalovací proces u MDČR a jakmile vše proběhne úspěšně bude tento model uveden na našem webu.
* – uvedený maximální dojezd je uvažován při zatížení do 75 kg, při využití úsporného režimu (Super Eco), v rovinatém terénu s průměrnou rychlostí 15-18 km/h. Při vyšším zatížení a využití Turbo režimu se dojezd snižuje.